FANDOM

Wowwiki Danmark er et samarbejdsprojekt, hvor grunnlæggerne samt bidragsyderne har et felles mål: Vort mål med Wowwiki Danmark er at skabe et fritt opslagsværk - en ressurs - om Warcraft-universet, alle kan stole på.

Wowwiki har derfor nogle regle og retningslinjer som hjælper oss at jobbe mod dette målet. Nogle af disse regler er fortsatt under utarbejdelse, mens andre er godt etablerede.

Hovedregler Edit

Du behøver ikke lese hver eneste regel før du skriver! Derimot er det at følge reglerne en nøgelfaktor for at få produgtive erfaringer, og jo raskere du forstår dem, desto bedre vil det være for alle. Unngå forutinntattheder. Artikler skal skrives ut fra et objektivt ståsted, som representerer ulike synspunkter på en rettferdig og sympatisk måde. Ikke bryt opphavsretten. Wowwiki Danmark er et fritt tilgengelig leksikon udgivet under GNU fri dokumentationslisens. At lægge inn innhold der bryder opphavsretten truer vort mål om at lave et 100 % fritt opslagsverk som hvem som helst kan redistribuere, og det kan føre til rettsprobleme. Wowwiki Danmark er en encyklopedi og tildels også en tenketank. Vi skal holde oss innenfor rammene af dette, og ikke mere. Mærk dig hvad Wowwiki ikke er. Respektér andre bidragsydere. Vi har ulike bagrunner og forskjellige synspunkter. At behandle andre med respekt er helt essensielt for et godt samarbejd. Personangreb eller avkrevelse af personlige oplysninger er i liten grad ligt af Wowwiki Danmarks brugere.

Index Edit

Videre læsning Edit

Engelsk Wowwiki har detaljerede retningslinje og regler. De er ikke uden videre bindende for os, men kan give god vejlædning om hvad der af de fleste regnes som passende i artikkelredigering og omgang med andre brugere:

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki