FANDOM

Klasse Paladin.jpg

En Paladin er en spilbar klasse i World of Warcraft, og ifølge Loren har de været der siden Den Anden Krig. Det var i midt Den Anden Krig at der kom disse hellige krigere. Lord Uther Lysbringeren og Alonsus Faol dannede The Silver Hand, som var en gruppe hellige krigere, senere kaldt Paladiner. The Silver Hand smulrede i løbet af Den Tredje Krig, fordi kronprinsen af Lordaeron, Arthas Menethil dræbte Uther.

Paladin i World of WarcraftEdit

Klasse Paladin WoW.gif

En Paladin er en hybridklasse i World of Warcraft. Paladiner har evnen til at fuldføre alle opgaver i en gruppe, (DPS (Retribution), Tank (Protection) og Healer (Holy)), og er samtidig en god supportklasse med et stort antal af Blessings og Auraer, som kan støtte andre spillere. De kan også bære plate armor, hvilket gør dem i stand til at modstå kraftig fysisk skade.

Overblik Edit

En Paladin som har valgt at gå op i Retribution, kan øge sin DPS et betydeligt stykke. Før i tiden var Retribution meget upopulær, for mange mente at de ikke var gode DPS'ere. Efter patch 3.0 er Retribution meget mere acceptabel, og endda eftertragtet i grupper, PvE som PvP. Dette skyldes sandsynligvis deres evne til at dele massive mænger skade i starten af en kamp, såkaldt Burst damage, hvilket meget henfalder på Seal of Command, Judgement, Crusader Strike og Divine Storm. De kan også uddele en række debuffs, som hjælper deres grupper til at dele mere skade mod modstanderne.

Paladiner kan også være fremragende tanks, hvis de går op i Protection. Deres speciale er AoE-tanking, med Consecration, Hammer of the Righteous og Holy Shield. Paladiner har også før i tiden været usuccesfulde mht. at tanke, men er med tiden også blevet acceptable, og bruges efterhånden i mange raids.

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki