FANDOM

Warcraft III Drager

Repræsentanter fra alle fem dragesværme, i Warcraft III.

Dragesværmene er underracer af drager, der er beskrevet i den officielle historie om World of Warcraft. I begyndelsen af historien, var der mange dragesværme (der var drager i alle regnbuens farver), men der var fem specielle sværme som var de mest magtfulde. Det var disse fem dragesværme, som titanerne valgte til at vogte Azeroth.

Hver af disse fem grupper er ledet af et magtfuldt Drage Aspekt, med guddommelige kræfter til at reagerer over deres sværme.

Alle medlemmer af de fem dragesværme er stolte af deres egen art, arv og afstamning, og husker navnene på alle dem, der er gået forud. Disse dragesværme er yderligere opdelt i små familiegrupper, eller kuld. De fem store dragesværme identificeres ved deres farve: sort, blå, bronze, grøn og rød.

Hver af disse fem dragesværme har egne hemmeligheder og egne ideologier. Generelt set, er alle drager er af samme art med lignende knoglestruktur, anatomi og fysisk kapacitet. Dog er hver dragesværm forskellig med deres forskellige mål, interesser og idealer.

Mindre dragesværme uden for de vigtigste fem findes også, som er kunstige eller på anden måde unaturlige. Albino Drager synes ikke at have en biologisk forbindelse til de andre dragesværme, hvilket muligvis gør dem til en egen unik dragesværm.

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki