FANDOM

Arthas Hammer Warcraft III Model

Arthas i Warcraft III med sin Hammer

Arthas Frostmourne Warcraft III Model

Arthas i Warcraft III med Frostmourne

Arthas Menethil, kronprins af Lordaeron og ridder af Sølvhåndsordenen, var søn af Kong Terenas Menethil den anden, og arving til tronen. Han var trænet som Paladin af Uther Lysbringer og havde et romantisk forhold med Jaina Proudmoore.

På trods af en lovende start på sit liv, blev Arthas en af de ondeste og mest kraftfulde personer Azeroth har set. Han fandt det forbandede sværd Frostmourne og tog det som sin egendom, hvilket blev starten på hans og Lordaerons fald. Han blev en Death Knight, ledte The Scourge til at ødelægge Lordaeron og fusionerede (og senere overtog) The Lich King.

På dette tidspunkt var den Arthas der tog til Northrend for at slå Mal'Ganis ihjel ikke længere til stede, han havde fuldstændigt mistet kontrollen over sin egen vilje. Hans endeligt blev en gruppe af eventyrere fra Alliancen og Horden ledet at Tirion Fordring og Bolvar Fordragon. Efter Arthas var dræbt, tog Bolvar plads som den nye Lich King, og leder af The Scourge fordi ifølge sagnet ville alle udøde blive en endnu større fare for verdenen hvis der ikke var nogen til at lede dem.

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki